Nejedná se o žádné hanlivé označení, takto byla pokřtěna generace ročníků 1955-1960. Anglicky se používá zkratka YOLD, tedy Young Old, neboli mladí staří. Nejde přitom o zanedbatelnou skupinu obyvatel. V tomto věku bylo v ČR v roce 2019 více jak 1,2 miliónu lidí. Lidé generace YOLD – mladí staří, nepatří do tak zvaného starého železa. Mají životní nadhled, bohaté zkušenosti, neuvěřitelné množství informací. Právě lidé ve věku 65-74 let jsou velmi aktivní, mají více času na své koníčky.
Mnozí chtějí stále pracovat a tak se realizovat. Přetrvávající klišé pasivních babiček a dědečků sedících u televizí, krmících holubi v parku popřípadě se starajících o svá vnoučata, tak bere za své. Začínají si to uvědomovat i zaměstnavatelé – starší zaměstnanci totiž těží ze svých zkušeností, a jsou tak schopni mnoho pracovních procesů zvládnout efektivněji než jejich mladší kolegové. Proto si uvědomme, každý bude jednou YOLD. Do jaké role, aktivní či pasivní, se postavíme, bude na každém z nás.
Zdroj: The Economist