PRVNÍ JEDNÁNÍ
Jako první od zájemců, nejčastěji rodinných příslušníků, zjišťujeme, jaké mají požadavky na službu osobní asistence (tedy které dny v týdnu, v jakém časovém rozpětí a které činnosti jsou žádány). Zapisujeme si také kontaktní údaje a údaje potřebné pro sepsání smlouvy.
My informujeme o poslání, cílech, rozsahu a způsobu poskytovaných služeb, o výši a způsobu úhrady, o nakládání s osobními údaji, o právech a povinnostech klientů, které můžete získat v případě zájmu na emailové adrese info@a-doma.cz. Tento první kontakt je možné absolvovat telefonicky či v kanceláři.Následně, pokud máme volnou kapacitu, si sociální pracovnice domluví sociální šetření v místě poskytování služby, nejčastěji v domácnosti. Pokud je kapacita naplněna, zájemce zapíšeme do evidence čekatelů a v případě volné kapacity zájemce kontaktujeme.
DALŠÍ POSTUP
Během šetření sociální pracovnice zjišťuje, které činnosti daný klient zvládá samostatně, s pomocí či nezvládá vůbec. Doptává se na zvyklosti, rituály, zájmy a záliby či biografii člověka kvůli lepšímu navázání vztahu. Tyto informace poté sepisuje do individuálního plánu, který předá asistentům (pracovníkům v sociálních službách), kteří budou k danému klientovi chodit.
Dále také společně řeší očekávání a cíle žadatele, aby bylo zřejmé, že poskytování služby bude v souladu s prokázanými potřebami klienta a s možnostmi organizace A DOMA.
V průběhu této návštěvy se také podepisuje smlouva o poskytování služby osobní asistence. A také sociální pracovnice poskytuje poradenství, nejčastěji ohledně příspěvků, na které má klient nárok či kompenzačních pomůcek, které usnadňují péči jak pečujícím, tak asistentům.
S klientem je v počáteční fázi péče sestaven individuální plán zaměřený na jeho potřeby a cíle poskytované péče. Po sepsání smlouvy je do domácnosti uveden osobní asistent, který se s plánem péče seznámí. Průběžně se sleduje soběstačnost i potřeby klienta a rozsah péče se upravuje dle aktuální situace a požadavků klienta. Osobní asistent průběžně sleduje potřeby klientů a konzultuje je s nimi. Veškeré údaje o průběhu poskytování služby sociální pracovník průběžně zapisuje do karty klienta.
Sociální poradenství
Ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, poskytujeme také zdarma základní sociální poradenství. Při základním sociálním poradenství podáváme osobám potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace. Nejčastěji se poradenství týká dalších sociálních služeb, dávek a příspěvků v rámci státní sociální podpory či kompenzačních pomůcek.
Poradenství poskytujeme individuálně, formou osobních a telefonických konzultací a zprostředkováváme je na základě potřeb klienta, jeho rodiny nebo dalších osob.
Více naleznete ZDE.